Kız bebek Odası Dekorasyon Fikirleri

              Anne olmak dünyanın en güzel şeylerinden biri tarifsiz bir duygu hamilelik sürecinde en heyecanlı alışverişlerden biride çocuğunuzun odasını hazırlamak olacaktır. Yeni aldığınız kıyafetleri dolabına yerleştirmek ve giyeceği günü beklemek harika bir duygu. Kızınız doğduğunda onu keyifle emzireceğiniz huzurlu odayı tasarlarken size fikirler verecek yazımı okumanızı tavsiye ederim.

            Kız bebek odanızı tasarlerken ilk olarak odanızın rengini belirlemek gerekli. Odanızın rengini belirlerken mutlaka odanız ışık alıyor mu? aydınlık mı geniş mi küçük mü göz önünde bulundurmalısınız dar ve küçük odalarda kullanacağınız gri renkler kız bebek odanızı çok karanlık gösterebilir. Böyle durumlarda beyaz , krem , açık pembe renkler tercih edebilirsiniz.

            Renkleri seçerken kız bebek odasında seçebileceğiniz renk alternatifleri fotoğraflardaki gibi
** Beyaz/ krem
**Beyaz/  bebek pembesi
** Beyaz/ Fuşya
**Beyaz / Gri  ( bu renk kombini daha çok erkek bebek odalarında tercih edilir. )
** Gri / pudra pembe
** Beyaz / altın sarısı
** Krem / ahşap mobilya ve tonları
** Vizon / pudra pembe tonları
** Caramell rengi / krem / beyaz
** Gri / altın sarısı
** Beyaz/yeşil

gibi tonları birlikte kombinliyerek odanızın duvar renklerini seçerek odanızın genel görüntüsünü belirlersiniz. sonrasında istediğiniz renk tonlarında duvar kağıdı veya kalın çizgili boyama tekniği ile çizgili duvarlar yada stickerlar kullanarak duvarlarınıza yıldız , bulut , ponponlar yapıştırarak farklı duvar görüntüleri oluşturabilirsiniz.



     Mobilyalarınızı seçerken kimyasal madde bulundurmayan boyaların seçildiğine güvendiğiniz bir mobilyacıdan almanızı tavsiye ederim. mobilyaları bebek doğmadan 1 ay önce alırsanız odanızı havalandırarak yeni mobilya kokusundan da kurtulmak için vaktiniz olur.
       Mobilyalarınızı seçerken odanızın boyutunu göz önünde tutarak çocuğunuz yürümeye başladığında ona gezebilecek alan kalmasına özen gösterin çok sıkışık ve hantal mobilyalar tercih etmemeye çalışın.
   
      Unutmayın ki bebeğiniz çok çabuk büyüyecek ve artık bebek odaları ucuz değil bu nedenle daha uzun süre kullanabileceği yataklar tercih etmelisiniz ben kızıma ilk 70*140 cm bir beşik almıştım ancak Kızım Derin 6 ay benim yanımda ufak beşiğinde kaldı dönmeye başlayınca odasındaki yatağa geçtik ancak 1 yaşını geçtiğinde boyu uzamaya başlayıp yatakda dönmeye başladığında 70 cm kızım için çok dar bir ölçü kaldı 24 aylıkken korkulukları eğitmenimiz çıkarmamızı istedi. Montesöri eğitiminde çocuğun parmaklıklar arkasında özgür olmadığı kendini hapsedilmiş hissettiği söylendi bende korkuluğunu çıkardım. tabi 70*140 cm yatakta dönmek isteyen kızım düşmeye başladı :) :) Ve her düştüğünde uyanıp bizim odaya geliyordu. Çare yatağını büyütmekteydi ve sonuç olarak beşiğini 2 sene kullanabildik. Resimdeki gibi bir beşik almanızı ben tavsiye etmiyorum. Eğer odanızda yeriniz müsaitse bir alttaki kadar büyük olmasada:) 90*190 cm yada 120*190 cm olan bir yatak alıp yanlarını aşağıdaki gibi korkuluk yaptırabilirsiniz.




    Odanızın duvar rengi ve yatağın modelini belirlediğinizde zaten yatağa uygun dolap komodin belirleyebilirsiniz. Ben odada alt açma kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım var. Yer kapladığı için daha çok emzirirken yatak odasını kullandığım için gerek duymadım. Tercih size kalmış dolap alanınız yeterliyse mümkün olduğunca büyük bir dolap işinize yarayacaktır. Odada boş olan bir duvar alanınız varsa buraya aşağıdaki resimdeki gibi bir kitaplık aksesuar koymak içinde kullanabileceğiniz bir oyun evi yaptırabilirsiniz. Kitaplarınızı ve çerçeve, gece lambası yada cd çalarınızı koymak için çok kullanışlı olacaktır.

    Cd çaları pedogog bir arkadaşıma tavsiye etmiş müzik ruhun gıdasıdır. Bence de çocuğunuzun odasını ilk planlarken birde elektrikçi çağırmakta fayda var ilerde bilgisayar masası çalışma lambası, buhar makinesi , cd çalar aplik avize lambader gibi ürünler kullanabilirsiniz bu nedenle prizlere ihtiyacınız olacak yerlerde gezinen  üçlü priz kabloları ben en sevmediğim görüntülerdendir. Bu nedenle  kız bebek odasının duvarlarını boyamadan önce bu durumu çözmenizde de fayda var.





   Perde ve yatak örtüsü ve halı kız bebek odanızın tamamlayıcıları olacaktır. Bu ürünler odanızın son halini almasını sağlayacaktır. Odanızda seçtiğiniz renklere bir 3. renk eklemek isterseniz bunu halı koltuk yada perde ile yapabilrisiniz örneğin aşağıdaki resimdeki gibi ana renk beyaz olabilir. ayna ve aksesuarlar sarı koltuk pembe, fuşya , yeşil , gri olabilir. Perde de bu renkleri kullanabilirsiniz.




     Bu aralar montesöri yataklar çok moda burada amaç çocuk özgürce yatağına yatsın istediği zaman kalksın tabi bunun için çocuğunuzun biraz büyümüş olması gerekli çünkü böyle bir yer yatağında ufak bebek koymak belinizi çok ağrıtabilir. Yere yakın olduğu için biraz soğuk olabilir. Ben 3 yaşından sonra böyle bir yatak uygulamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Buda bir tercih tabi ben 15 ay  kızımı emzirdim bu nedenle yatak odasında 8 ay benim yanımda ufak beşikte yattı dönmeye başlayınca odasına alıştırmaya çalıştım. Bu sürec de park yatak da kullandık çünkü gece sürekli kalkıp odasına gitmek uykusuz anne için zor oldu :) Bu nedenle bir gece odasında bazen park yatakda derken 15 ay sonunda memeden kesmeye karar verdim. ve aynı zamanda uyku eğitimine başladım. 3 haftada herşey yoluna girdi. Artık kendi odasında beşiğinde kendi kendine uyumaya başladı. her gece 9- 9:30 da yatırdık. Unutmayın her çocuk düzeni sever. Çocuğunuzu aynı saatlerde uyutmaya ,yedirmeye özen gösterin çok kolay alıştırabilirsiniz sadece sabırlı olun!!











Yeriniz odanızda müsaitse bu şekilde bir çekmeceli komodin ve üzerinde alt açma alanı sizin için kullanışlı olabilir.


                                    Kız bebek odasında bu şekilde enine çizgiler kullanabilirsiniz.






Etiketler: , , , , , , , ,